بسم الله الرحمن الرحيم.

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH DAN PENYAYANG

C cantik & C hensem ^__^

kata- kata aluan dari pemilik syarikat

*TERIMA KASIH SEBAB SUDI MENJENGAH KE PAGES YG X SEBERAPA INI...
*PAGES INI DIBINA BERTUJUAN HANYA UNTUK LUAHAN HATI,FIKIRAN,CAMBAHAN IDEA PEMILIK SAHAJA
* PENDEK KATA HANYA UNTUK SUKA2 N HEPI2 SAJA
*TAK MAHU GADUH2 YER?
*PEACE NO WAR..(^__^)V

Terdapat ralat dalam alat ini

Isnin, 6 Disember 2010

SALAM MAAL HIJRAH 1432H..


alhamdulilah..pejam celik,pejam celik,kita skrg sudah berada di bulan Muharam 1432H..sekejap sahaja masa berlalu..dunia semakin tua,umur semakin bertambah...begitulah putaran dunia selagi kita masih bernyawa..erkkkk,skema nyer ayat aku..haha....ok2 kita wat mcm biasa,santai2 g2..
syukur aku masih diberi kesempatan oleh ALLAH s.w.t untuk bernyawa lagi dibumi-Nya ini...bulan zulhijjah baru sahaja melangkah pergi...begitu juga dgn buku amalan kita yg lama..sudah diangkat ke langit oleh malaikat penjaga kita...dan hari ini sudah mulanya bab baru dalam kehidupan...tapi,setakat mana amalan baik yg mengisi bahagian kebaikan kita..ataupun? adakah bahagian yg dicatat malaikat atid lebih banyak.?? ataupun seimbang??hanya ALLAH dan pencatat yakni malaikat sahaja yg tahu...
ermmm..apa azam baru kita ekkk,bila tibanya tahun baru masihi,masing2 sibuk pasang azam baru..nyanyi c2 c ni, bunga api c 2, cni..maka kat c2,maksiat akan mula berleluasa lah...masing2 sibuk sambut tahun org putih,tahun kalendar islam ni,xambil port langsung pun..tahu pun tidak bulan2 islam ni...haaa,kalu sape2 yg ingat baguslah,tp yg ingat2 lupa 2 naya..yg xtahu langsung lagi naya...kalu nk ingat balik,dgr je lagu kumpulan alarme.tajuk dy bulan2 islam...aku masa kecik2 dulu suka nyanyi lagu nasyid..alhamdulilah,ingat sampai skrg..hehe
tp,bukan lah nk warak ke,berlagak ke,tp mmg ak xsuka sambut tahun baru masihi...setakat wish2 biasalah kan..tp xde lah sampai terlompat2,terkinja2 ke,ape ke xtentu pasal,xdelah...nasib baik aku ni kat kelantan..bukan nk ckp psl politik,tp,kenyataan..hiburan mmg xdigalakkan langsung kat kelantan...jadi,kalo wat pape pon just kecik2 aje...
emmm...bila disingkap balik,seramai mana dari kita yg begitu excited u sambut tahun islam itu sendiri?? jika tibanya tahun baru masihi, kerajaan sendiri sibuk wat konsert 2,konsert ni,bunga api lah,apalah,stesen tv pulak berlumba2 nk tujuk citer 2,citer ni laa..buang duit, xtentu pasal..xsalah sambut,tapi berpada2 n bersederhana lah...kita sebagai org islam kan amat digalakkan u bersederhana dalam sume hal..
tapi,bukan nk kata lah kan..kalau awal muharam pulak,stakat berarak,pas 2pilih tokoh maal hijrah,pas 2 abis...ermmm...xadakah usaha2 supaya anak muda kita lebih ingat dan hargai kalendar islam..agama kita ssendiri..saat ramadhan n syawal,barulah sibuk nk rujuk kalendar hijrah..kalo x,haram nk tgk,,aku cukup takut dan risau saat2 dtg tahun baru xlama lagi ni...2010 pun dah nk abis...2011 akan menjelama..bukan apa,masa2 sambutan tahun baru masihi ni lah,berleluasa maksiat..konon nk sambut tahun baru,,,hattt..tui!!..hehee..xterniat xnk sopan,tp,aku ckp ni berdasarkan hakikat...masa2 ni la,ramai psgn2 kekasih akan.....paham2 lah...pas 2,dekat2 buln 8,9 ramailah 'bayi tahun baru' lahir....entahlah,apa nk jadi dunia skrg..manusia dah xtahu malu,xkenal dosa pahala dah..xtakut mati ke??? astagfirullahalazim...
hahaha..dah melalut dah aku ni...xpa2,kejap2..aku tgh geram teramat ni...aku sedar,aku pun bukan baik sgt,tapi,aku selalu berdoa semoga aku terus diberi perlindungan oleh ALLAH swt...aku harap kesudahan aku nanti adalah dalam iman..amin...moga tahun baru hijrah ni akan membawa lebih banyak pengertian dalam hidup kita..supaya aku lebih menjadi seorang muslimin yg sejati..berjaya dunia akhirat...amin...

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...