بسم الله الرحمن الرحيم.

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH DAN PENYAYANG

C cantik & C hensem ^__^

kata- kata aluan dari pemilik syarikat

*TERIMA KASIH SEBAB SUDI MENJENGAH KE PAGES YG X SEBERAPA INI...
*PAGES INI DIBINA BERTUJUAN HANYA UNTUK LUAHAN HATI,FIKIRAN,CAMBAHAN IDEA PEMILIK SAHAJA
* PENDEK KATA HANYA UNTUK SUKA2 N HEPI2 SAJA
*TAK MAHU GADUH2 YER?
*PEACE NO WAR..(^__^)V

Terdapat ralat dalam alat ini

Jumaat, 6 Januari 2012

jangan dipandang hina beliau-beliau ini..

salam...

entry kali ini adalah ttg orang-orang yang berada di sekeliling kita..
yg dalam sedar atau tidak kita mungkin telah 'menghina' mereka tanpa kita sedar...
ia adalah untuk peringatan utk semua2 n utk cik teah juge..^^
sbb kerja diorang mencari kerja yg halal..
mmg diorang dibayar gaji, tp,kekadang tue, hargailah fungsi mereka
  • pengangkut/pemungut sampah
         - peranan mereka tersangat sangatlah  penting sbb, kalau diorang xde,sape yg nak angkut sampah sarap yang kite buang sampai bertan-tan tiap2 hari tue?
         * kekadang geram bila tgk berita ttg masalah pembuangan sampah ni, bile sampah berbau ke apa ke,pandai pulak nk bising, tp, masa buang tu, buang betul2 dlm tong ke tak?

  • Tukang cuci
        - kalau xde mereka, sapa yg nak bersihkan segala kekotoran2 yg kite buat tanpa kite sedar tue?
        * xluak pun kalau kite ringan mulut,tegur2 mereka

  • tukang  kayu/tukang rumah @ buruh
        - agak2,kalau diorang xde, ada x menara KLCC, menara KL n etc laa

  • kedi golf
        - sape yg sanggup ke hulu ke hilir kutip bola.? pemain golf tahu pukul je,kutipnye malas.

  • nelayan
       - asenye kalau diorang xde, xmerasa makan ikan laut la kite.

  • mekanik
      - kalau depa xdak, sape nak baiki kereta kita yg rosak tue?

  • pencucu bagunan
       - hargailah diorang sbb diorang sdg mempertaruhkan nyawa mereka semasa sdg wat kerja tue

  • pemungut kelapa sawit
      - risiko cuaca, keadaan persekitaran,kalau xde diorang, sape nak kait tandan kelapa ?
  • mak cik/pak cik kantin
       - part ni ditujukan utk budak2 sekolah @ budak2 U.
       - ce bayang kalau diorang x kutip pinggan mangkuk @ bersihkan meja,sbb cik teah pun budak U n cik teah tahu,kite jugak yg wat semua tue,kita pun xselesa kalau meja tempat kita nk makan tu kotor kan? tp apa salahnya kalau ucap terima kasih@ sekurang-kurangnya senyum kat diorang..anggap diorang mcm mak ayah kite..xsalah kan?
       * kekadang kesian tgk, pak cik dan mak cik ni,tua2 pun kene kerja lagi..cik teah terus teringat umi dan abah kat rumah n bertekad diorang xkan kerja dah bila cik teah dah berjaya..amin.

senyum!! ^__^
p/s ; belajar untuk berterima kasih dan senyum..x luak pun okey! ^^


Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...