بسم الله الرحمن الرحيم.

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH DAN PENYAYANG

C cantik & C hensem ^__^

kata- kata aluan dari pemilik syarikat

*TERIMA KASIH SEBAB SUDI MENJENGAH KE PAGES YG X SEBERAPA INI...
*PAGES INI DIBINA BERTUJUAN HANYA UNTUK LUAHAN HATI,FIKIRAN,CAMBAHAN IDEA PEMILIK SAHAJA
* PENDEK KATA HANYA UNTUK SUKA2 N HEPI2 SAJA
*TAK MAHU GADUH2 YER?
*PEACE NO WAR..(^__^)V

Rabu, 3 November 2010

~~antara suka dan duka~~~


3 hb nov 2010...

hari ini aku sangat2 gembira kerana dapat menyumbang tenaga untuk membantu insan2 yg ditimpa musibah banjir..aku cukup2 teruja apabila di minta untuk menjadi sukarelawan u mangsa2 banjir di kedah...byk sumbangan yg aku hulurkan walaupun dalam bentuk tenaga sahaja..aku sbg pelajar,itu sahaja yg mampu aku sumbangkan utk mangsa2 itu..
tanpa disedari,dalam kegembiraan itu,mungkin ALLAH dah takdirkan bahawa wang bernot RM 50 itu bukan milik aku, aku telah kehilangannya..

aku menyedari ia tiada semasa hendak ke kafe..aku menjadi panik,nk menangis pun ada..bukan sedikit..tapi rM 50 boleh beli makan selama sebulan..dah la duit dlm bank aku skrg dah tinggal sedikit.tp,mcm yg dikatakan td..bukan rezeki aku utk guna duit itu..hy ALLAH yg tahu segala yg telah disuratkan pada aku..

pada mulanya aku xberfikir begitu,aku hy duk menangis.tp,setelah umi memberi kata2 semangat untuk aku, aku beransur lega dan tenang..ada betulnya apa yg umi katakan itu,dah xde rezeki aku..aku harus terima seada dan seredhanya..ALLAH dah gantikan dgn pahala yg lebih baik selepas aku membantu org2 yg dalam kesusahan. alhamdulilah..

em,nk meratap pun dah xde guna..benda dah xde..bukan leh kembali pun..redakan seikhlas hati..anggap sahaja wang itu bukan milik kita dan milik org lain..jika x,xmungkin ALLAH gerakkan hati aku untuk bawa duit itu dan xmungkin juga ALLAH gerakkan hati aku utk letak duit itu dalam poket seluar walaupun pd mulanya aku letak dalam dompet. aku percaya ada hikmahnya sume yg terjadi ini...

aku reda..dan aku harap duit itu akan diguna sebaik mungkin oleh org yg jumpainya..amin....^__^

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...