بسم الله الرحمن الرحيم.

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH DAN PENYAYANG

C cantik & C hensem ^__^

kata- kata aluan dari pemilik syarikat

*TERIMA KASIH SEBAB SUDI MENJENGAH KE PAGES YG X SEBERAPA INI...
*PAGES INI DIBINA BERTUJUAN HANYA UNTUK LUAHAN HATI,FIKIRAN,CAMBAHAN IDEA PEMILIK SAHAJA
* PENDEK KATA HANYA UNTUK SUKA2 N HEPI2 SAJA
*TAK MAHU GADUH2 YER?
*PEACE NO WAR..(^__^)V

Selasa, 15 Mac 2011

BELASUNGKAWA UNTUK ARWAH MOHD HAFIZUL B AHMAD GHAZALI



masih terbayang lagi dalam ingatanku saat arwah menghantar satu pesanan ringkas mengajak aQ berhari- raya di rumahnya..aQ bertanya dari mana dy mendapat no telefon aQ, dan dy memberitahu dy mendapat dari kawan kami, iaitu Ayuni...katanya lagi, dia mahu berjumpa dengan aQ, aQ terkejut dan hairan, aQ bukanlah tidak sudi dengan pelawaannya, setahu aQ, aQ tidaklah serapat arwah dengan teman2 ku yg lain kerana kami xpernah sekelas cuma xlebih dari seorang schoolmate dulu..kami tidak rapat dan xpernah bertegur - sapa pada awal2 aQ mengenali arwah..kami hanya berselisih dan terserempak begitu sahaja. jujur, dulu aQ memang xsukakan arwah kerana bagi aQ, dy seorang yang sombong..xpernah nk senyum kat org yg dy xberapa kenal...huhu....
namun, takdir penentu segalanya..semasa dalam tingkatan 5, kami semua telah mendapat perkhabaran buruk...masa tu arwah bersama rakan2 nya yg lain mengalami kemalangan semasa pulang dari Jeram Linang. . salah seorang daipada rakan mereka,Shafiq meninggal dunia dalam kemalangan itu dan arwah yg membonceng bersama Shafiq turut mengalami kecederaan parah.
salah seorang rakan sekelas ku iaitu Ikhwan, patah kakinya.semasa aQ mengetahui tentang kemalangan itu dan apa yg telah terjadi kepada meraka semua, aQ turut merasa sedih atas apa yg telah berlaku, aQ diberitakan bahawa arwah dalam posisi 50/50 dan berada dalam keadaan koma. kecederaannya sangat serius sehinggakan darah tidak berhenti mengalir melalui telinganya...aQ sedih dan simpati mengenangkan keadaannya ketika itu. ramai2 antara classmate aQ merupakan kawan2nya.. ada antara mereka yg menangis dan sebagainya. namun, ALLAH masih memberikan peluang kepada nya..lepas hampir beberapa ketika, arwah melepasi tempoh kritikal dan sedar dari koma. saat itu, dy tidak lagi sesempurna dulu..
arwah tidak sempat mengambil peperiksaan spm.. ketika itu, dy masih menerima rawatan susulan.aQ hanya menerima berita ttg arwah melaluikawan2 aQ...niat utk menjenguk nya ada, cuma aQ segan bila fikirkan aQ dan arwah xsaling kenal- mengenali.
lepas beberapa ketika, arwah menyambung semula pengajiannya yg tergendala. ketika itu, aQ sudah berada dalam tingkatan 6 Bawah.. selepas itulah bermulanya segala..kami mula rapat selepas itu.walaupun xserapat dy sepertimana rakan2 lain2..aQ dan arwah sudah mula bertegur sapa, aQ sering bertanya khabar nya..mungkin sbb itulah kami seprti kawan2 lain.boleh bergurau- senda...
aQ masih ingat lagi hari tu, masa results spm diumumkan, aQ ditugaskan oleh cikgu utk ke sekolah bagi mengedarkan majalah sekolah kepada budak2 yg amik results..masa tu, aQ jadi timbalan editor..masa tu, aQ jumpa arwah..aQ tanya keputusannya, tapi,dy cakap xberapa ok..aQ ' marah' kepada arwah dan menasihatinya supaya sabar..dan jgn kecewa..
selepas itu,kami x lagi berjumpa sehinggalah hari itu, semasa aQ di UUM, dy mengirimkan pesanan ringkas pada ku menyatakan niatnya...namun,peluang itu, aQ manfaatkan utk bertanyakan khabar dirinya. juga sama2 memohon kemaafan..arwah bercerita kepada aQ bahawa doktor mahu memotong kakinya bagi memanjangkan tempoh hayatnya. aQ tanya, kenapa dy xmahu?? jawab arwah, satu hari nanti dy akan pergi jugak, dan dy nak pergi dalam keadaan sempurna..aQ terdiam, tanda menghormati niatnya. ternyata, kemalangan 5 tahun lepas memberikan impak yg cukup besar dalam hidunya hingga sekarang..
namaun, semalam, 14 mac 2011, aQ mendapat perkhabaran buruk..innalillahiwainnilahirojiun...arwah telah kembali ke rahmatullah..aQ terkedu dan terkilan,aQ tidak sempat menemui arwah.
akhirnya, penderitaan arwah berakhir, arwah mengikut jejak langkah Shafiq..moga arwah ditempatkan dalam kalangan hamba-Nya yang beriman..AL-fatihah utk arwah..

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...