بسم الله الرحمن الرحيم.

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH DAN PENYAYANG

C cantik & C hensem ^__^

kata- kata aluan dari pemilik syarikat

*TERIMA KASIH SEBAB SUDI MENJENGAH KE PAGES YG X SEBERAPA INI...
*PAGES INI DIBINA BERTUJUAN HANYA UNTUK LUAHAN HATI,FIKIRAN,CAMBAHAN IDEA PEMILIK SAHAJA
* PENDEK KATA HANYA UNTUK SUKA2 N HEPI2 SAJA
*TAK MAHU GADUH2 YER?
*PEACE NO WAR..(^__^)V

Rabu, 18 Mei 2011

nazam ibu mengandung

Ibu mengandung sembilan bulan

Lebih dan kurang tak ditentukan

Lahirkan dikau berapa kesakitan

Berpantang pula minum dan makan

Cukuplah masa sampai ketika
Lahirlah engkau ke dalam dunia
Barulah suka ibu dan bapa
Kepada engkau sangat kasihnya

Harap ibumu bukan sedikit
Tinggilah harap darinya bukit
Lama ibumu merasa sakit
Sembilan bulan tidak berbangkit

Setelah kamu sudahlah ada
Siang dan malam ibumu jaga
Tidurpun tidak barang seketika
Makan dan minum tidak berasa

Berapalah dian dengannya tanglung
Diangkat dituam lalu dibedung
Sudahla jaga lalu didukung
Kasih dan sayang tidak tertanggung

Tidaklah tentu siang dan malam
Bangun memangku di dalam kelam
Terkejut jaga di tengah malam
Tidurpun tidak lekat di tilam

Rela ibumu menanggung hutang
Kain dan baju tidak dipandang
Basah diampai kering dipinggang
Didukung galas tidak berengggang

Kenang ayahmu anak bangsawan
Barang katanya jangan dilawan
Ibu bapamu hubungan Tuhan
Baru sempurna anak budiman

Hai segala anaknya adam
Kasihnya ibu tiada sempadan
Kasihnya ayah rela berkorban
Badan dan nyawa jadi taruhan

salam..

huhu

ada sesiapa x yg pernah dgr nazam ni?
first time aku dgr nazam ni masa aku tingkatan berapa ntah, lupa..
tp, ase2 nye masa kecik2 ag kot..masa tu ada program motivasi kat sekolah.. aku pon join la kan? pas tu kan, adalah satu bhgian acara ni,kami semua diminta pejamkan mata..bayangkan wajah ibu masing2..

aku pun wat la..pas tu diorang pon dendangkanlah bende ni..awal2 tu rilek dulu..lama2 cket, waaaa..toching beb..nangis bagai nak rak..

mmg segala dosa2 aku ngn umi abah teawang2 di kepala la masa tu..
yela, masa muda2 kan, apa taw..huhu
pas abis nazam ni, aku bukak lah mata, silau kot..hehe
rupa-rupanya, satu dewan nangis...ingat aku jer..
hehehe..

tp, ada gak yg biasa2 jer..mcm budak2 laki..biasa lah..nangis kan takut dikatakan x macho..hehe..tp, seyes, habis basah kertas yang kat atas riba aku..kuat giler nangis..biasalah,aku ni nampak jer kasar, tp sebenarnya jiwa lembut dan sensitif...huhuhu..


k lah, dah asar ni, out dulu..nt sesenang kita jumpa ag..babai..

salam sayang dari puteri umi dan abah..^__^

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...