بسم الله الرحمن الرحيم.

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH DAN PENYAYANG

C cantik & C hensem ^__^

kata- kata aluan dari pemilik syarikat

*TERIMA KASIH SEBAB SUDI MENJENGAH KE PAGES YG X SEBERAPA INI...
*PAGES INI DIBINA BERTUJUAN HANYA UNTUK LUAHAN HATI,FIKIRAN,CAMBAHAN IDEA PEMILIK SAHAJA
* PENDEK KATA HANYA UNTUK SUKA2 N HEPI2 SAJA
*TAK MAHU GADUH2 YER?
*PEACE NO WAR..(^__^)V

Terdapat ralat dalam alat ini

Ahad, 31 Oktober 2010

~~MaHliGaI KaSiH~~

keLAte MeNAng PiaLA mALaySIa


Sejarah tercipta
Oleh Harris Rajahdin dan Syed Riduan Ahmad
bhsukan@bharian.com.my
2010/10/31
pix_gal0
The Red Warriors tamat badi 40 tahun

PEMAIN Kelantan me­­lutut dan berdoa tan­­da syukur sejurus wisel penamat apabila mencipta bangga muncul juara baru Piala Malaysia menewaskan Negeri Sembilan 2-1 dalam final di Stadium Nasional, Bukit Jalil, ma­­lam tadi.
Dua gol menerusi tandukan padu Hairuddin Omar pada minit ke-57 dan Mohd Badhri Mohd Radzi, m-65 berjaya mengikis jari­­ngan awal lawan menerusi sepakan penalti oleh Shahurain Abu Samah (m-13) - sekali gus menamatkan badi 40 tahun yang diiri­­ngi dentuman mercun me­­ngiringi kejayaan manis The Red Warriors.
Kejayaan ini memboleh­­kan Kelantan meletakkan diri dalam kumpulan unik yang kini bertambah kepada 14 pasukan yang pernah menjulang piala keagungan bola sepak tanah air itu termasuk sebelum ini yang dikenali Piala HMS Malaya dan Piala Malaya.

Namun, skrip itu tidak kelihatan begitu pada awal saingan babak pertama apabila Shahurain yang dinaikkan kepada posisi serangan berikutan ke­­tandusan penye­­rang akibat kecederaan yang menimpa Zaquan Adha Abd Radzak me­­ngulangi jaringan awal ke atas lawan sama, apabila mudah menyempurnakan penalti mengatasi Khairul Fahmi Che Mat selepas penjaga gol itu menjatuhkan S Kunalan dalam ko­­­­tak penalti.

Shahurain yang mele­­dakkan gol cantik dalam laluan kejayaan 3-1 musim lalu berjaya mengelirukan penjaga gol itu yang semakin meningkat naik dalam skuad kebangsaan pada percubaan kedua selepas pengadil, Sub­­khiddin Mohd Salleh me­­ngarahkannya diambil semula.

Pada masa kecederaan babak pertama, gerakan pantas Mohd Badri Mohd Radzi dengan Indra Putra Mahayuddin hampir menjelmakan gol penyamaan, tetapi tendangan lencong kapten Kelantan itu berjaya ditumbuk penjaga gol, Sani Anuar Kamsani.
Hairuddin menceriakan pasukan apabila berjaya mengelakkan diri daripada kawalan pertahanan untuk menghalakan han­­taran lintang Norshahrul dengan jaringan penya­­maan menerusi tandukan untuk menghidupkan api perjuangan the Red Warriors dan hampir 60,000 penyokong mereka.

Momentum beralih arah kepada Kelantan yang mengambil alih tam­­puk penguasaan de­­ngan Mohd Badri men­­cetuskan dentuman mer­­cun oleh penyokong hasil gol kemenangan buat mencipta sejarah baru mereka.

Khamis, 28 Oktober 2010

Segenggam Tabah



Album : Tiada Lagi Kasih
Munsyid : In-Team
http://liriknasyid.com


Bertali arus dugaan tiba
Menakung sebak airmata
Namun tak pernah pun setitis
Gugur berderai di pipi
Tidak ditempah hidup sengsara
Suratan nasib yang melanda
Menongkah badai bergelora
Diredah bersendirian
Bagaikan camar pulang senja
Patah sayapnya tetap terbang jua
Sekadar secicip rezeki
Buat yang sedang rindu menanti
Segenggam tabah dipertahankan
Buat bekalan di perjalanan
Kau bebat luka yang berdarah
Kau balut hati yang calar

Telah tertulis suratan nasibmu
Derita buatmu ada hikmahnya
Terlukis senyum di bibir lesu
Tak siapa tahu hatimu
Biarpun keruh air di hulu
Mungkinkah jernih di muara
Biarpun jenuh hidup dipalu
Pasti bertemu tenangnya

Senilagu : Fadzli Far East Senikata : ITO Lara (Gurindam Entertainment)
Hakcipta : Inteam Records Sdn. Bhd.
Penerbit : Fadzli Far East Susunan Muzik : Firdaus Mahmud

Luahan Rindu



Album : Devotees
Munsyid : Devotees
http://liriknasyid.com


Terkenang masa dahulu
Memori silam ku
Kisah persahabatan

Dengarkanlah lagu ini
Kuciptakan untukmu
Moga dirimu terhibur

Kenangan dahulu mendewasakanku
Mengajar erti kehidupan
Segala pahit manis tempuhi bersama
Demi mengejar satu cita

Kenanganku..
Dengarkan luahan hatiku
Merindu keriangan dahulu

Indahnya..
Saat penuh tawa ceria
Terhapuslah segala duka

Teringat daku kembali
Saat kasih bersemi
Kita mengukir janji

Di waktu persekolahan
Yang penuh impian
Kita memburu harapan

Kenangan dahulu mendewasakanku
Mengajar erti kehidupan
Segala pahit manis tempuhi bersama
Demi mengejar satu cita

Kenanganku..
Hadirlah dikau menerangi
Oh ruangan hatiku
Semoga tersirat hikmah melanda
Bersama kita selamanya

Segala keindahan jadi kenangan
Yang buruk jadikan sempadan
Biar diduga derita
Tabahkanlah sentiasa
Semoga mendapat rahmatNya

Kenanganku..
Hadirlah dikau menerangi
Oh ruangan hatiku
Semoga tersirat hikmah melanda
Bersama kita selamanya

Doa Seorang Kekasih



Album : In-Team'04
Munsyid : In-Team
http://liriknasyid.com


Oh Tuhan, seandainya telah Kau catatkan
Dia milikku, tercipta untuk diriku
Satukanlah hatinya dengan hatiku
Titipkanlah kebahagiaan

Ya Allah, ku mohon
Apa yang telah Kau takdirkan
Ku harap dia adalah yang terbaik buatku
Kerana Engkau tahu segala isi hatiku
Pelihara daku dari kemurkaanMu

Ya Tuhanku, yang Maha Pemurah
Beri kekuatan jua harapan
Membina diri yang lesu tak bermaya
Semaikan setulus kasih di jiwa

Ku pasrah kepadaMu
Kurniakanlah aku
Pasangan yang beriman
Bisa menemani aku
Supaya ku dan dia
Dapat melayar bahtera
Ke muara cinta yang Engkau redhai

Ya Tuhanku, yang Maha Pengasih
Engkau sahaja pemeliharaku
Dengarkan rintihan hambaMu ini
Jangan Engkau biarkan ku sendiri

Agarku bisa bahagia
Walau tanpa bersamanya
Gantikanlah yang hilang
Tumbuhkan yang telah patah
Ku inginkan bahagia
Di dunia dan akhirat
PadaMu Tuhan ku mohon segala

Lagu : Abai Os (Hijjaz Records)
Lirik : Abai Os (Hijjaz Records)
Penerbit : Faizal Osman
Penyusun Muzik : Firdaus
Hakcipta : Hijjaz Record Sdn. Bhd.

Isnin, 25 Oktober 2010

~~AKU SUKA MEOWWW~~










alhamdulillah...



aku amat bersyukur pada ALLAH..masalah aku berjaya di selesaikan satu2..itulah kan? kata org, masalah bukan untuk difikirkan,tapi untuk diselesaikan...bila ia difikirkan, mmglah ia akan memberatkan kepala otak, tapi,cuba tenang..istighfar byk2,jgn mudah melatah, insyaALLAH..penyelesaian akan ada..cuma, segalanya terletak pada diri kita sendiri..

aku telah belajar banyak perkara dari masalah2 yang datang ini...belajar supaya lebih tenang dan cool...paling penting sekali,jgn babitkan orang lain dalam masalah kita dan jgn sesekali hukum org lain yg x ada kene mengena dalam masalah kita..umur kita setiap hari semakin meningkiat..sampai bila nk terus dgn sikap tidak matang aku tu kan?? xkan kemana pun..org pun mungkin akan jd menyampah...kita tidak tahu hati perut org lain..walaupun wajah senyum pada kita,siapa tahu,dalam hati sedangmengutuk kita??

aku juga belajar sesuatu,jgn fikir buruk pada org lain sbb aku mungkin jauh lebih teruk dan buruk pada mata orang lain..selalu berfikir rasional dan positif kerana ia kunci kepada penyelesaian masalah..selalu lah senyum kerana senyum itu awet muda dan sedekah....hehehe..syukur padaMu ALLAH...

Selasa, 19 Oktober 2010

masalah,maslah dan masalah

hari ini aku rasakan cukup - cukup dan teramat tertekan..aku xtaw apa yang harus aku lakukan...aku terpaksa siapkan report yang sepatutnya dibuat oleh setiausaha..aku hairan,kenapa aku? adakah kerana kau dianggap tidak melakukan kerja?? kalau aku tahu akan terjadi begini, tidak akan sesekali aku terima tawaran tu. tapi,nasi dah jadi bubur..dah terlambat tea'ah..

paling menyakitkan,akibat kebodohan aku, hari ni aku terlepas midterm..dahlah 30% dapat..apa nk jadi?? aku cukup2 tertekan..dahlah en.mun xbalas msg aku..aku harap dia akan consider untuk benarkan aku amik..YA ALLAH, bantulah hamba-MU yang penuh kehilafan ini..

tekanan makin dirasai bila report aku dikatakan byk kekurangan..bertambah2 rasanya sakit kepala..apa salahnya kalau dia tlg tambah..aku bukan biasa pun wat keje2 cam ni...rasa cam nk nangis pun ada..sakit hati...lagi pula dengan pertandingan nasyid 21 hb ni..Ya ALLAH...aku xtahan dgn cubaanMU..namun,aku tetap bersyukur, mungkin ini peringatan dariMU kerana aku terlalu lalai. ditambah dgn masalah lelaki ksyg aku tu..masa2 ni jgk dy nak wat hal.

hurm....entahlah..mengeluh tu xbaik..tp,aku terpaksa dengan situasi aku skrg..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...