بسم الله الرحمن الرحيم.

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH DAN PENYAYANG

C cantik & C hensem ^__^

kata- kata aluan dari pemilik syarikat

*TERIMA KASIH SEBAB SUDI MENJENGAH KE PAGES YG X SEBERAPA INI...
*PAGES INI DIBINA BERTUJUAN HANYA UNTUK LUAHAN HATI,FIKIRAN,CAMBAHAN IDEA PEMILIK SAHAJA
* PENDEK KATA HANYA UNTUK SUKA2 N HEPI2 SAJA
*TAK MAHU GADUH2 YER?
*PEACE NO WAR..(^__^)V

Khamis, 21 November 2013

Siapakah As-Syahid Ahmad Ammar b Ahmad Azam?

Assalamualaikum...w.b.t.

sudah lama tidak mengupdate tapi kali ini hati tergerak untuk menulis tentang seorang anak muda yang telah dimuliakan ALLAH dan manusia semasa hayat Allahyarham,apatah lagi semasa berada di alam barzakh..subhanallah,...maha suci ALLAH...'kehilangannya' memberi kesan kepada semua tidak kira yang mengenali @ tidak..mugkin agak terlambat untuk saaya membicarakan tentang ini..kerana saya hanya mengetahui tentang Allahyarham melalui facebook yang mana sebuah pages telah mengupdate tentang Allayarham Ahmad Ammar bin Ahmad Azam ini...jujur..hati saya terus tertarik untuk mengenali kepada pemuda 20 tahun yg begitu cintakan agama ALLAH ini..terus saya mencari sedikit maklumat berkenaan Allahyarham.. dan akhirnya, saya dapat mengurai tanda tanya,siapakah beliau dan melalui youtube, kredit to Grup Penjejak Tamadun Dunia (GPTD)
klik untuk video penuh
 : semasa entry ditulis, sebanyak 874,593 telah view..tidak mustahil akan mececah 1 juta kerana begitu ramai ingin mengenali insan mulia ini...
Sy dapat mengenali serba sedikit siapakah beliau...sungguh,hati kecil ini cukup sebak dan tersentuh..

Ammar meninggal dunia akibat kemalangan jalan raya di kota Constantinople, Turki pada 2.11.2013. beliau dikebumikan di Constantinople bersama para sahabat Rasulullah s.a.w..ALLAHUAKBAR..betapa beruntungnya Ammar!

betapa Allahyarham disayangi semua orang..tidak hairanlah bilamana orang berebut-rebut untuk mengusung jenazahnya..dalam usia yg begitu muda, iaitu 20 tahun, Allahyarham telah melakukan banyak perkara yg baik dan mulia..seorang anak muda yg begitu cintakan akhirat..sungguh,saya begitu kagum dengan semangat Allahyarham..Ammar pencetus semngat untuk anak muda lain untuk berjihad di jalanNya...membawa bekalan abadi kesana..


Ayah dan ibunya dilihat tenang dan cukup tabah menghadapi kepergian selama-lamanya Ammar..anak lelaki tunggal dalam keluarga...setenang wajahnya semsa dikafankan..Allahyarham seolah-olah sedang tidur dan peluh membasahi dahi dan kelopak matanya..betapa beruntungnya ayah dan ibu as syahid Ammar..sejuk perut ibu mendapat cahaya mata sesoleh Allahyarham yang akan menanti mereka di syurga..Inshaa ALLAH...

"Apabila tiba di Malaysia, beritahu orang lain bahawa kamu adalah ibu kepada seorang anak yang syahid" kata Hoja kepada ibu Ahmad Ammar.

berikut adalah perbualan Ammar bersama kakaknya..


dengan seorang kenalan..

kredit gambar to jkkkfc

p/s : semoga lebih ramai Ahmad Ammar akan dilahirkan kelak..Inshaa ALLAH..Amin...Al-Fatihah untuk arwah dan semoga tenang disisi-Nya bersama Abu Ayyub Al-Ansori r.a di syurga yg abadi..Inshaa ALLAH..

::semoga aku juga bisa diizinkan ALLAH untuk syahid di jalan-Nya seperti mu,..amin...::


wassalam





Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...