بسم الله الرحمن الرحيم.

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH DAN PENYAYANG

C cantik & C hensem ^__^

kata- kata aluan dari pemilik syarikat

*TERIMA KASIH SEBAB SUDI MENJENGAH KE PAGES YG X SEBERAPA INI...
*PAGES INI DIBINA BERTUJUAN HANYA UNTUK LUAHAN HATI,FIKIRAN,CAMBAHAN IDEA PEMILIK SAHAJA
* PENDEK KATA HANYA UNTUK SUKA2 N HEPI2 SAJA
*TAK MAHU GADUH2 YER?
*PEACE NO WAR..(^__^)V

Terdapat ralat dalam alat ini

Isnin, 23 Mei 2011

indahnya islam

salam...
kali ni, aQ terlintas untuk menulis sesuatu setelah sekian lama hanya bermain- main dalam minda.



'Allah S.W.T berfirman, “Perempuan yang jahat untuk lelaki yang jahat dan lelaki yang jahat untuk perempuan yang jahat, perempuan yang baik untuk lelaki yang baik dan lelaki yang baik untuk perempuan yang baik.” (an-Nur’:26)
sudah jelas dan terang bahawa setiap lelaki @ perempuan yang baik@soleh dan solehah akan mendapat pasangan yang setaraf dengannya iaitu baik, dan begitulah sebaliknya. betapa ALLAH swt itu maha adil dan penyayang. setiap yang ALLAH telah tentukan mempunyai 'sesuatu' samada ia tersurat atau tersirat.
ramai daripada kita yang bercita-cita untuk memiliki sebuah keluarga yang bahagia ataupun sakinah. tetapi, tidak krang juga yang mahu menjadikan lelaki@wanita yang soleh dan beriman sebagai pendamping hidup.
namun, sejauh manakah kita menyedari akan hakikat ini.
mereka meminta yang berlebih-lebihan, mengatasi apa yang sepatutnya yang layak bagi mereka. mereka menanam cita- cita yang tinggi, tapi mereka sendir tidak mahu berubah ke arah kebaikan. bukankah janji ALLAH itu pasti? oleh itu, aku berpesan- pesan kepada diri aku sendiri dan juga kepada orang lain tentang hakikat yang indah ini. jika kita mahukan sesuatu yang baik dan elok, maka kita sendiri hendaklah berubah dan memepertingkatkan diri kepada yang lebih baik dari yang sebelumnya. ALLAH itu adil, segala yang telah dijanjikan tidak akan berlaku dengan sia-sia,
aku nak ambil contoh yang terdekat lah, golongan artis yang merupakan public figure. apa yang mereka lakukan akan mendapat perhatian dalam masyarakat. pandangan orang mmg pelbagai, ada yang positif dan ada yang negatif. yang negatif tu, tak tahulah kenapa masih berfikiran macm tu, huhu..ok2 berbalik kpd entry,
artis yang saya nak amik contoh kat sini ialah ASHRAF MUSLIM..siapa yang tak kenal ashraf? seorang pelakon yang cukup berbakat dan kacak. dulu dia merupakan salah seorang penghias majalah, televisyen dan segala -bagai lagi.namun, takdir ALLAH sangat indah, selepas dia pulang dari melakukan umrah, ALLAH telah mengurniakan hidayah kepadanya.sungguh, hidayah itu milik ALLAH, Dia akan memhgurniakan kepada insan2 yang diingini-Nya. sesungguhnya bertuahlah mereka yang mendapatnya. berbalik kpd ASHRAF, selepas pulang dari mengerjakan umrah,ashraf berubah. dia kini sudah berhenti dari dunia lakonan dan sudah mempunyai sebuah pusat perubatan yang dipanggil AL-HIDAYAH..alhamdulilah.. rentetan dari itu, ashraff kini sudah pun bertunang dengan seorang bakal doktor. gadis itu cukup manis bertudung dan seorang daripad keluarga yang baik.alhamdulilah, syawal ini mereka akan melangsungkanperkahwinan. subhanallah..betapa besarnya kasih -sayang ALLAH..ashraf telah mendapat seorang gadis baik sebagai suri hidupnya selepas mengurniakan hidayah kepada lelaki yg bernama ashraff muslim..

asharaff dan bakal isteri, dayana..manis kan? bagai pinang dibelah 2.
semoga mereka bahagia hingga ke akhir hayat.

seterusnya, ahmad fedtri yahya. beliau merupakan seorang perantara program malaysia hari ini. aku sendiri amat menyukai peribadi fedtri yg jujur dan sukakan ilmu. kta-katanya juga tersusun dan memberi impak.terutamanya dalam facebook sendiri, menunjukkan dia seorang yang bagaimana. dan beberpa hari lagi dia akan menamatkan zaman bujangnya dengan seorang pendidik yang berasal dari kelantan. paling manis, gadis ini ditemui di masjid. satu tempat yg suci..itulah yg dikatakan jodoh. alhamdulilah..bakal isteri fedtri seorang yang cukup alim dan tahu menjaga diri..boleh dikatakan ciri2 gadis solehah ada padanya.alhamdulilah..keduanya saling melengkapi dalam melahirkan sebuah keluarga yg sakinah..insya ALLAH.




begitulah, contoh2 yg paling dekat...jadi apa lagi, jika kita mahukan yg terbaik,yg soleh, berubahlah kita ke arah itu..insyaALLAH..kita dapat menikmati semua itu.. aku berpesan kpd kalian dan juga diri aku sendiri..jgn dirisaukan jika diri kita masih belum mempunyai pasangan, xperlu melakukan sesuatu yg terdesak.cepat atau lambat, jodoh kita tetap ada. jika kita tidak temuinya didunia,insyaALLAH, bidadari syurga setia menanti..jadi, sama2 kita mempertingkatkan amalan agar matinya kita adalah dalam keredhaan-Nya..sesungguhnya, cinta yg abadi hanya utk ALLAH, cinta yg tulus suci hanya utk ayahanda dan bonda..insyaALLAH.. :)
aku undur diri dulu..

salam sayang dari puteri umi dan abah ^__^

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...