بسم الله الرحمن الرحيم.

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH DAN PENYAYANG

C cantik & C hensem ^__^

kata- kata aluan dari pemilik syarikat

*TERIMA KASIH SEBAB SUDI MENJENGAH KE PAGES YG X SEBERAPA INI...
*PAGES INI DIBINA BERTUJUAN HANYA UNTUK LUAHAN HATI,FIKIRAN,CAMBAHAN IDEA PEMILIK SAHAJA
* PENDEK KATA HANYA UNTUK SUKA2 N HEPI2 SAJA
*TAK MAHU GADUH2 YER?
*PEACE NO WAR..(^__^)V

Jumaat, 10 Jun 2011

nasi lemak oh nasi lemak..

salam..semalam..tengah dok melyan blog kesayangan aku ni,tiba2 pintu bilik aku diketuk...ingatkan sape..rupanya kawan aku..dia jual nasi lemak..pada mulanya xnak, kononnya nk save budget..tapi, alih2 aku beli dua lak..hamek kau..haha.....ok, lepas menikmati nasi yg bg aku, not bad laa..tp xleh lawan nasi lemak bonda aku gak..hehe..alhamdulilah..ok2..usai melantak nasi lemak tu, aku pun sms la bongsu aku yg umur 8 tahun tu, kononnya nak berlagak kat die la aku makan nasi lemak...haha
kak cik ; dik, kak cik makan nasi lemak td..sedap..
adik : abah kata xleh mkn nasi lemak, nanti benak (pelupa)
aku kehairanan ??????..
kak cik ; mesti abah tgk berita tu, ckp kat abah berita tu tipu..mana ada..
adik : cikgu kata xleh makan.
kak cik : memanglah, cikgu tak bg makan sbb takut adik ngantuk dalam kelas.
( dalam hati aku terlintas,: ni maybe sbb dlm berita kuar yg nasi lemak sebabkan obesiti kpd kanak2 sekolah)
adik : xtahu..
credit to ;pak cik google

ok, ckp sal nasik lemak..betul ke nasi lemak penyebab obesiti?? maybe aku lambat kupas pasal isu ni, tp, xkira, akunk kupas gak..haha... ishh..betul2 psyko la cikgu2 ni..kesian adik aku..sbb tu, dia xnak makan nasi lemak..setahu aku la, walaupun aku ni xamik cos pengajian makanan(ehh?? ade ke cos tu?) what everlah..sume tu tipu semata-mata...bak kata org sastera la, retorik semata-mata je tu..lagi pun, nasi lemak kat kedai2 skrg, aku ase dah xde dah 'lemak2' ni semua, depa just amik nasi putih,taruk sambal bilis, timun, telur,haa..dah jadi nasi lemak..

so, aku ase tak perlu timbul isu nasi lemak penyebab obesiti...bg aku, ok kita tgk kat sekolah2 skrg, bila nak dekat je ngn waktu budak2 balik sekolah, berderet motosikal yg jual makanan ringan yg secara bergerak ni..haa..tu yg xbergerak, yg gerai2 kecik pun xkalah juga meniaganya..semua makanan ringan depa nk jual,yela, tgk contoh terdekat la, adik aku, balik je sekolah, ada je jajan yg dia wat balik...

lagi satu, cara pemakanan kat rumah juga boleh sebabkan obesiti kanak2 ni..yela, contonhnya, kalau anak tunggal kan, semua yg dia nk, mak ayah akan belikan..pas tu, cara hidup juga boleh jadi penyebab..mcm mak ayah xgalakkan anak2 bersukan..asyik dok kat rumah, main game,tgk tv, and sama waktu dgnnya..

ok, ingin sy tegaskan kat sini, nasi lemak xbersalah..org yg makan je yg bersalah..ok? it;s my opinion..xsuka, i xkisah..hehe

setakat ni dulu,
sincerly,
fatihatulzahra

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...